Bascos Blogg

Bascos Blogg

torsdag 28 juli 2011

Ledighet....

Nu är matte hemma hela dagarna med oss, det tycker jag är bra. Nästa vecka är det husses tur att bli lite ledig efter att han också måste ner till Skåne över helgen. Själv är jag ganska ledig hela tiden förutom när jag måste jaga iväg Harissa från mina favoritplatser. Har ju även nöjet av att ta välförtjänta tupplurar lite här och där. Gillar att ligga under sängen och slappa.

Vi har en finurlig lägenhet, en sån där balkongen ansluter till sovrumsfönstren, så nu när det är så varmt öppnas vädringsfönstret i sovrummet och vi kan springa runt hela lägenheten, det är riktigt roligt, blir lite som en hinderbana.

Idag har vi bott med tvåbentingarna i hela 2 år, får jag bestämma så firar vi det med lite tonfisk eller något annat smarrigt som finns bakom den stängda kylskåpsdörren.

Matte håller som bäst på att samla ihop en massa saker till Stockholms Katthem. Det är lite prylar som vi inte längre behöver eller använder. Allt från kattmat till kattbäddar. Stöd gärna ditt lokala katthem. Gå in på deras hemsida så får ni information om vad de behöver, kan vara allt från pengar till handdukar och lakan. Sånt som oftast kanske slängs efter uttjänad tid.

Min akutmatte har nu fått hem fem nya kattungar som hittats i en tvättstuga, hon döper dom oftast efter mat och kryddor, precis som hon gjorde med oss. Låt mig presentera Koriander, Mejram, Lime, Kummin och Mirin, se länken Akutmattes nya kryddor

Lycka till hälsar vi

Basco

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis till att ha bott hos dina människor i två år. Hoppas det firas med rejäla portioner tonfisk och mycket kattgodis.

NoOne sa...

Jamarn's härligt med Ny hindertassbana :)
♥-liga Grattistassar mé till de 2 åren hos er matte/hussepusse...

/Jam & Kram från oss i ☼

Anonym sa...

Oj, oj, oj vilka sötnosar du presenterar, Basco!
Vår matte fick verkligen "kattungeabstinens".
Tasse från
M & V

Findus, Isak och Rasmus sa...

Skoj med en lägenhet med ypperliga förutsättningar för ett ordentligt kattfnattsrace! Grattis till tvåårsjubiléet. Hoppas att ni firade det ordentligt. Kurr och burr.