Bascos Blogg

Bascos Blogg

onsdag 18 april 2012

Nästa bloggkatt....nä tror inte det...

har lärt Cinna lite om det här med att blogga för att hon ska kunna tacka för all uppvaktning hon fått. Det verkar ha stigit henne åt huvudet....så säger hon att hon tänker starta en egen blogg. Nu är hon ju lite ambivalent i sina beslut så jag hoppas att hon tar sitt förnuft till fånga. Här hemma är det JAG som bloggar, däremot får hon ju gärna gästblogga, det får bli min lilla present till henne, så här lämnar jag över till Cinnamon 1 år.

Heeej! Åh vad roligt med alla kattulationer. Tack så jättemycket! Har nog sett att matte och Basco har lagt upp flera foton på mig så ni känner mig nog lite grann vid det här laget. Men tänkte att ni kanske vill veta lite mer nu när jag blivit en stor tjej?! Jag är världens mest envisaste katt, japp, så är det! Jag ska bara ha min vilja igenom. Men det är klart, i mitt tidigare hem så var jag ju tvungen att visa framfötterna för vi var så många. Sen har jag en väldigt bra röst också, så nu har matte lärt sig att när jag lägger till den, då är det allvar.....Man måste ju visa vem som bestämmer, eller hur? Bara för att jag är minst så har jag absolut inte minst att säga till om.....Annars tycker jag att det är så mysigt att ligga i mattes knä på morgnarna, vi turas om, jag, Arwen och Soya men jag är absolut ingen knäkatt! Sen när käket ska dukas fram så är jag där, jajamensan! Ni ska se rusningarna, som jag oftast leder, fram till matskålarna.....Kollar att Soya får sin viktväktarmat, sen är det min tur, hoppar gärna ner till de andras matskålar för att se till att dom får ordentligt med käk också, sen är det bara att hugga i. Matte har ett mellannamn för mig och det är Hungrig. Förstår inte varför, jag menar att det är helt normalt att nästan bli instängd i kylen för att man är intresserad av div mat där inne och att försöka sno åt sig lite fil eller ost till frukost. Eller att vara husses sidekick när han lagar mat. Måste ju förtesta all mat så den är godkänd för tvåbentingarna! Matte har börjat använda sig av den förhatliga blomsprutan när hon tycker att det blir för mycket av mig och Basco samtidigt framför tallrikarna. Hon menar att det inte går att äta ifred.

Förutom att softa i klättermöbeln så gillar jag att ligga på lite udda, osköna ställen enligt matte, ovanpå transportburarna tex även fast jag tycker att dom är skitläskiga att transporteras i. Då tar jag till alla medel för att komma ut. Sen snor jag gärna Sambals plats i den stora buren. Ibland kan jag också tänka mig att sova i sängen. Mina roligaste leksaker är absolut studsbollarna och laserpekaren, bra motion får man och koordination. Kan tänka mig att joina ett kattbollslag framöver. Ni ska se mina dribblingar. Jag är inte lika bra som Sambal att fånga bollarna mellan tassarna så honom tänker jag rekrytera till målvakt. Vi är ju nästan tillräckligt många för att ställa upp i en katbollsturnering.

Min absoluta favoritplats är nog balkongen, där kan jag "bada" på golvet eller ligga högt upp på klösmöbeln och bara njuta av att lyssna  på måsarna som väsnas. Matte säger att det kommer bli ännu bättre när värmen kommer, då kommer hon att få svårt att få in mig:) Har börjat lära mig att när matte knäpper i fingrarna så ska man gå in. Jag följer de andras exempel som är hur duktiga som helst på det där.
Det var lite om mig. Basco kanske tillåter mig att få ta plats här någon annan gång eller så startar jag min egen blogg, vem vet. Tack återigen för era fina hälsningar.
Cinnamon

4 kommentarer:

Rebellen sa...

Åhh va härligt att få veta mer om Cinnamon! Såklart hon ska få en egen blogg, det skulle bara vara spännande och kul att följa henne och allt hon kan tänkas hitta på.. Du ska inte vara så hård mot henne Basco, om hon vill prova så tycker vi fem här hemma (inklusive mamma) att hon ska få göra det. Och funkar det inte för henne så har hon i alla fall provat :)

Nosgos och Mjölkisar

NoOne sa...

Hihi Sötis Nospuss!

Mjsst...Vi blir firade "bara" på Nyhetssidan då är Gästboken Jamarbra ;)

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

Jamar som Rebellen, att om Cinnamon skulle vilja ha egen blogg, så ska hon få testa på det, ifall hon skulle vilja det, mjau
Vi tycker det är jamars så kul att blogga. Vi började ungeför samtidigt som matte..

Tass tass

Pernille sa...

Hej!
en stor kram til dig, och tack så mycket for trevlig kommentar i min blogg:-)

God helg!

Kram från

Pernille

xxx