Bascos Blogg

Bascos Blogg

tisdag 28 januari 2014

Lite orolig var jag igår...

för jag såg inte skymten av smågrabbarna på hela dagen, vankade oroligt av och an ute på altanen och smågnällde lite. Idag fick vi förklaringen då bägge två dök upp i morse. Matte kunde spotta att Frasse var grön i örat och vad kännetecknar det???? Japp, de verkar ha fått besöka vettisen och blivit kastrerade. Bra tycker vi, för då slipper vi framtida bråk när hormonerna sätter igång.

Nu vilar vi gott efter att ha fått dela på två burkar makrill, det var jamargott och idel putsning av varandra efteråt så inte den minsta lilla bit eller sås går till spillo.

Det kom lite snö inatt och jag blev överlycklig när jag fick sätta tassarna i lite djupsnö, att studsa omkring i det vita och yttra glädjetjut så tidigt på morgonen var matte inte helt nöjd med för hon tycker det är onödigt att väcka grannarna, men det struntar jag blanka skjutsingen i! En glad katt är väl det bästa som finns, eller vad säger ni?!

Må gott alla

Basco

Inga kommentarer: