Bascos Blogg

Bascos Blogg

tisdag 30 juli 2013

Åtta små tassar på besök....

nu har dom hittat hit....våra grannars kattungar. Vi är ganska konfunderade....

 
men de, glada i hågen, är väldigt bekymmerslösa och tycker att vi är spännande...
 
 
Det här är den mest modiga av dem, vet ännu inte vad han heter, för det ändras hela tiden av barnen i huset....
 
 
Sambal, som vågade sig ut för en promenix, fick komma i direkt kontakt med dem...och det var himla kul att klättra upp på stammen på rönnen.
 

 
Hej, hej!
 
 
Kolla in vad jag kan!
 
 
Vågade sig även in i katthuset, kikar ut lite skrajset för Solan är precis någon meter bort. Men Solan bryr sig inte, vilket är bra, för det ska han inte heller göra mot två misseungar....
 
 
Och de är ju för bedårande söta, så fort matte klappar dem så börjar det spinnas.
 
Bara för att bryta flufffluffet kring kattungarna så ska ni få se två andra söta syskon som jag har.
 
 
Och vem tror ni ligger här under då, trots att det är 25 grader varmt ute....
 
 
Tror inte hon är där för att hon fryser utan vill snarare gömma sig lite och vara i fred, så vi låter henne få vara det.

 
Sen måste jag bara visa vilka konstiga skapelser som beträder vår tomt...jättemysko sak....
 


 
men fin!
 
Ha det!
 
Basco
 
 
 
 

1 kommentar:

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Jättesöta kattungar er granne har !
Men det är klart att ni är mycket finare och sötare :)
Jag ligger också under täcket fastän det är jättevarmt ute , kanske beror på att vi har AC i vår lägenhet ;-)
Vet inte om jag håller med om att den där Gräshoppan/Vårtbitaren är fin ??
Men imponerande r han !!