Bascos Blogg

Bascos Blogg

lördag 12 februari 2011

Kan inte hjälpa....

att jag tycker att allt det här vita som landat på balkongen är så himla roligt att hoppa i, gräva i och jaga. Har varit lite fundersam på vart det tog vägen för någon vecka sen, men nu är ordningen återställd. Matte är iof lite orolig att jag ska återigen göra något olämpligt i snön för hon tycker det ser ut som om jag är på väg att sätta mig på dass varje gång jag gräver och gräver eller jagar något långt där under det vita. Men hon behöver inte vara orolig, har bara gjort det misstaget 2 ggr. Sen får hon banne mig jaga mig flera varv runt balkongmöblerna för jag ska bara inte in när det är så himla mycket att göra där ute. Dom där stormbyarna som drog in var väl inte så himla kul, det riktigt tog tag i pälsen på mig och tjöt, nä bättre med stilltje och en stor sol på himlen, då kan man njuta. Så jag är väl en katt som gillar vintern, mer än någon annan katt hon träffat på.

Ha en bra helg mina vänner
Basco

4 kommentarer:

Findus, Isak och Rasmus sa...

Hmm, vi får kanske skicka ut matte för att hämta snö i en stor balja. Det låter faktiskt lite, lite skoj när du berättar om att busa i snön. Vår balkong är inglasad, så det finns ingen snö på den. Ha så trevligt med och i snön! Kurr och burr.

NoOne sa...

*Thihi*...Skulle jag vilja se....
Så du är en Vinterkisse :) Sött ♥..

/ Jam & Kram från oss i ☼ ida'.......

Dui och Deco sa...

Och det som är så kallt om tassarna och blött om magen.. men det är ju skönt att vi är olika. Nosbuff

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Visst är det härligt att leka i snö :)
Här är det bara ett par små snöhögar kvar på gården.
Man ser minsann hela gräsmattan :)