Bascos Blogg

Bascos Blogg

torsdag 28 november 2013

Hälsan är prima.....

jag mår bra, äter MITT foder och tycker att det är gott, små runda torrisar som inte ser mycket ut för världen, men de hjälper min mage och nu gör jag strålande resultat på lådan....
 
Idag blåser det förskräckligt, vinden har vält ner div saker på tomten, så det är nog bäst att vi håller oss inomhus så vi inte blåser bort. Det är synd för solen är framme och det hade ju varit en jamarbra dag att gå ut och gå lite.
 
Har en fundering kring det här med släktskap...jag, Harissa o Sambal är ju helsyskon och mamma Masala vet vi ju hur hon ser ut. Vi är lika varandra i alla fall till den röda färgen vi bär (förutom mamsen som inte alls är röd...), sen är vi nog alldeles olika. Både i teckning, humör och sinne. Är matte och småttingarna släkt då måntro, för alla tre har ju en manta i nacken......se själva!
 


 
Ja, jag vet inte vad jag ska tro riktigt.
 
För övriga i familjen är det svårt att veta så mycket mer om var de kommer ifrån, hur deras syskon ser ut osv, och det är rätt så trist, hade varit kul att få följa även deras familjer.
 
 
 Tja vi har ju faktiskt lite mer info om Arwens syskon, fast inte mer än när de lades ut på Stockholms Katthems hemsida för några år sen, när de blev bokningsbara. Här är Arwen som mindre, fast då hette hon Alexis. Alla hennes tre syskon börjar på bokstaven A. Dom kommer från Örebro där de omhändertogs tillsammans med ett större antal katter från några äldre personer. Alissa är en av Arwens systrar och den som är mest lik henne. Aurora och August har lite andra färger. Det vore kul att veta var de hamnade.
 
Sköt om er where ever you are!
 
Basco
 
 
 
 
 

 
 

4 kommentarer:

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Skönt att läsa att du mår bättre nu !
Vissa pälsteckningar slår nog igenom väldigt mycket och i många generationer. Hur det överförs till människor har jag ingen aning om :)

Anonym sa...

Men mamma Masala har ju rött som en av sina "paddfärger". Håll dig nu frisk. Du skrämmer alla dina vänner!
/Akutmatte

Mimmi,Tarzan, Sessan sa...

Mjau, visst vore det jamans kul att veta vart man kommer ifrån, men våran matte vet inte vart vi kommer ifrån, eftersom det var vi som kom tassandes till matte, mjau
Inte vet vi om vi har några *riktiga* syskon heller, funderar
Mjausan
Tass tasskram till er alla

Pelle sa...

syns helt klart att ni är släkt, matte och katterna.