Bascos Blogg

Bascos Blogg

söndag 14 november 2010

Matte o husse är hemma.....

Tja, ibland är det ju så att dom här tvåbentingarna vill resa bort ett tag, inte för att komma iväg från mig och oss, utan snarare för att få uppleva något nytt. Nu har matte och husse varit på kryssning i Medelhavet, det är därför det inte har skrivits nåt här på ett par dagar. Dom stack förra söndagen och kom hem igår kväll. Tydligen flög dom ned till Malaga där båten skulle avgå för att sedan göra något stopp på Korsika och sen i Frankrike. Första natten var det storm och kaptenen på båten ändrade destination till Frankrike, det var inte säkert att gå in till Korsika. Sen blev det ytterligare en ändring och sista stoppet i land blev....Palma de Mallorca.....Dom verkar ha haft det bra men det syntes på dom att dom saknat oss. Vi då? Vi fick tillbringa veckan med mattes lillebror S som tog hand om oss. Matte har fått rapport om att vi skött oss bra. Tack S, för att du tog hand om oss.

Men jisses vad lek och spring vi alla hade i kroppen när de kom hem, ja, först var man ju lite avvaktande, jag menar, dom har ju ändå varit borta ganska länge i kattdagar räknat, då kan man ju inte bara hoppa på dom så där, men det gick snabbt över och snart så var det full rulle ända fram till småtimmarna. Sen blir man ju väldans nyfiken på vad de har i alla de där väskorna som plötsligt står i hallen och luktar intressant, jag erbjöd mig ju att hjälpa till att packa upp men matte tyckte inte att jag bidrog med någon hjälp direkt, förstår inte alls vad hon menar:) Näpp, nog för nu, ska ta en liten tupplur. Bye

Inga kommentarer: