Bascos Blogg

Bascos Blogg

onsdag 12 september 2012

Som vanligt jobbar matte....

och hinner bara i nödfall hjälpa mig just nu, mer tid till helgen säger hon. Idag har vi i alla fall fått gå ut. Chili mötte på Solan vid carporten, inga större fräsattacker faktiskt. Cinna fick också spankulera lite på området, stooora ögon och så lite gräs mellan tänderna:) I går var matte på Stockholms Katthems styrelsemöte som höll på till sent. Hon har inte varit så fullt engagerad sista tiden pga flytt mm, men det ska bli ändring på nu.

Apropå mitt katthem, nu är den nya kalendern för 2013 klar och kan beställas. Så kompisar, fixa julklappen redan nu och beställ en eller flera tycker jag. Matte ska åka förbi i veckan och ta med sig några till sitt jobb där hon fick många sålda förra året. Kalendrarna är jätteviktiga för katthemmens överlevnad. Så vill du göra en bra sak, stötta oss hittekatter genom en sån gest. Här hittar ni länken till Stockholms Katthems kalenderförsälning.

Kalenderförsäljning




Nu är kattslussen nästan klar, vi är rätt besvikna för vi har inte luskat ut hur man tar sig igenom nätet än. Så den verkar ju funka......men lite finlir väntar säger matte, bla hur man ska tillsluta spärren helt.

Tänkte avsluta med att berätta att mamma Masala har en super husse. Hon har fått leksaker, en doseringsapparat till maten och en massa annat. Allt är bara bra med dem båda.

Lägger upp bild på brudarna här hemma också, sittande trånandes innanför fönstret.


 
Just det, matte har bytt ut dom blå bären mot röda...fick ihop den här högen på bara en timme. Lingon heter det visst, har provsmakat och gillade det fakstiskt.



Ha det bra

Basco

1 kommentar:

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Min matte jobbar oxå en massa , så hon har inte tid att hjälpa mig att kattentera så mycket som jag vill.
Min matte och jag brukar köpa vårt lokala katthems kalender , men det är klart att man kan ju köpa flera :)