Bascos Blogg

Bascos Blogg

onsdag 19 december 2012

I söndags besökte matte mamma Masala...

i hennes och hennes husses nya lägenhet. Den var betydligt större än den förra. Balkongen ska nätas in och lite fler möbler införskaffas. Jättefin enligt matte.

Mamma låg under sängen när matte kom. Det fanns två bonuskatter (Seti och Chili) i lägenheten för husse var kattvakt åt sina vänner. Dom är ganska sociala missar om man jämför med mamma. Men Masala kom fram ändå efter ett tag, matte kunde hämta henne bakom sängen och så blev det dags för lite kloklippning, gick hur bra som helst. Det blev till att klippa även Chilis klor men Seti sa bestämt nej.

Nu bor dom på andra våningen och har lite träd och buskar utanför med fågelstationer som kan spanas in från köksfönstret.




Masalas husse pratar om en släktträff, tja kanske det. Vet inte om jag kommer att minnas mamma så jättebra eller hon mig/oss, men ingenting är ju omöjligt rentav ganska roligt om det blir av.



Chili, Masala och Seti
 
Masala och Seti
 
Sen när matte kom hem fick det bli en del gos med oss, vi var flera som ville vara med på ett hörn. Här vilar Sambal på extramamma Arwen. Själv tror jag att jag låg i kattställningen som inte är synlig på bilderna.
 

 
Ha det gött mina vänner
 
Basco
 
 
 
 

Inga kommentarer: