Bascos Blogg

Bascos Blogg

söndag 30 december 2012

Min kompis kom förbi idag....

matte var ute på altanen och så dyker Solan upp, matte blev glad att se honom, har ju varit lite frånvarande sista veckorna, men man har sett hans tassavtryck i snön. Nu ropade hon på mig för jag låg ju såklart i min favoritställning och softade. I alla fall kom jag utspringande på altanen och vips hade jag fått syn på honom. Vi hälsade med lite kurrkurr och så sprang jag fram till matte och sa till henne att släppa in honom, flera gånger sa jag faktiskt det, men hon lyssnade inte. Istället hällde hon upp lite mat och gick ut med det till honom. Han smakade på några kulor, men var inte speciellt intresserad. Kanske har han fångat dagens middag redan?! Han har en fantastisk vinterpäls och verkar inte frysa alls. Sen gick han och la sig under husses bil. Jag vet att han har ett eget hem i grannens hus, men det hade varit så skoj att leka lite med honom.

I morse blev jag tydligen lite hårdhänt mot Cinna. Vips var Arwen där och klappade till mig, inte bara en utan två gånger. Hon vet vad som är rätt och fel den damen. Även om jag blev lite sårad så får jag väl faktiskt skylla mig själv.

Nu är det sista dagen (nästan) på 2012. Mycket har hänt i år och kanske skriver jag ihop en sammanfattning, vi får se i morgon om jag orkar. Snart kanske man kan ta en prommis i koppel för gräset börjar ju synas här och där nu när snön töar bort så hiskeligt. Gräs gillar jag!

Må gott

Basco

3 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Kul med kompisar som man gillar! Nosbuff

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

mjau kompis
vi tassar in och önskar dig och dina kompisar GOTT NYTT ÅR!

Tass Tass

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

Tassjamars för att ni kunde komma på min födelsedags kalas, jamars kul vi hade, mycket god mat och roliga lekar, mjau

Tass tass
Mimmi