Bascos Blogg

Bascos Blogg

torsdag 21 mars 2013

Dumma matte....

Solan satt och jamade utanför dörren och ville att jag skulle komma ut. Matte satte på mig selet och kopplet men fick precis ett telefonsamtal då. Jag låg still och väntade så hon trodde att det skulle gå bra och bli ett snabbt samtal, vilket det blev förvisso när jag hoppade ner från byrån och blev livrädd för kopplet som så klart följde efter. Sen blev det en mycket snabb tur upp på övervåningen och gömma sig under sängen, men det där kopplet hängde ju med hela tiden och for in i allehanda saker utmed vägen. Det var inte bara jag som hade rätt så låg profil när matte väl hittade mig. Tror dom flesta sprang och gömde sig. Vågade mig i alla fall ut och titta lite på solen och smaka på förra årets gräsversion som nu tittar fram lite. Solan satt lite avsides och hade koll. Han verkade vilja leka men jag var inte på humör för det riktigt då.

Nä matte, ska vi gå ut så får ingenting distrahera dig, nu vet du det!

Basco

Inga kommentarer: