Bascos Blogg

Bascos Blogg

torsdag 21 mars 2013

Har varit lite risig i kistan....

nu är det kokt torsk och Pro-Kolin som gäller ett par dar. Det gör absolut ingenting, för bådadera är gott. Och det är bara jag som får, för dom andra är bra i magen men vill ju gärna smaska på min fisk, men det får dom inte.

Hörni, vad hände med våren? Husse hade precis börjat ta ut mig och Chili igen när det där vita plötsligt damp ner igen. Ingen av oss vill gå ut i koppel när det stormar snö. Fast kul är det när hela altanen fylls igen, då är det jag och Snöa som busar därute.

Fick besök av mattes bästa kompis och guddotter igår. Ville så gärna smaka på hennes köttbullar på tallriken. Till slut var vi fyra stycken på köksbordet som trängdes och försökte sno åt oss lite gott. Men snabbt nerschasade av matte. Det är tydligen inte ok att vara på köksbordet när man har främmande. Men kul hade vi och i princip alla våra leksaker låg på golvet.

För någon dag sen kom mattes kollega med sin skällis, den största jag sett hittills. En bordercollie som heter Bella. Hon har en egen "Tassa" hemma och gillar katter. Så vi möttes först ute på altanen, hon blev nog lite överväldigad av att fem av oss stod därute och ville välkomna henne, så hon vågade inte gå in i huset sen. Och när hon inte kom in stod jag i alla fall och pep o gnällde, undrade var min nya långbenta kompis tog vägen. Kanske till sommaren vågar hon, för hon brukar vara här ute under somrarna då i en sommarstuga. Jag charmade i alla fall hennes matte riktigt ordentligt och skaffar mig vänner överallt.

Känner att idag blir en bra dag. Hoppas ni också får det.

Basco

Inga kommentarer: