Bascos Blogg

Bascos Blogg

måndag 25 oktober 2010

Skyll på matte......

Nu var det ett tag sen jag skrev här men jag skyller allt på matte, hon har ju förbaskinge inte haft tid att hjälpa mig skriva......:( Så nu får hon snällt ställa upp (när hon kan stå på benen), från sin förkylning......

En nyhet! Katthonan som dumpades i sin katt-toalett (skrev om det för några inlägg sedan), finns på katthemmet och har döpts till Embla, hon har inte kommit upp ännu på deras hemsida för hon måste vaccineras och annat innan dess. Hon bor i ett av deras akuthem. Matte är jätteglad och jag med såklart. Håller tassarna på att hon får ett bra hem.

Vad har hänt här sen sist....hm, ja, Soya har blivit lite mer aktiv, troligen pga att matte och husse försökt få i honom lite mindre kaloririk mat, han gillade verkligen inte maten som dom köpte hos veterinären, vi andra tyckte den var helt ok!? Så då gjorde dom ett nytt försök med en lightversion av det vi andra äter och nu sitter han snällt och väntar på att just den maten ska serveras honom. Jag tror att han har fattat poängen :) Sen har matte sprungit omkring som en galning i lägenheten med en tidigare kattleksak som hade ett långt snöre med en fjäder i botten, fjädern är long gone, så istället har dom satt fast nåt annat snöre på den biten och den kan han inte motstå att jaga. Bra där Soya, snart är du lika smärt och vacker som jag.....

Sen har matte köpt något "pulver" som ska strös över kattsanden för att det inte ska lukta päck!, efter våra besök, vissa är inte så duktiga som jag på att täcka sin lilla hög, hm, det luktar örter och fungerar enligt mig jättebra! Den rekommenderar hon absolut till andra med samma problem.

Jag står ju alltid först och väntar på att få en nystädad låda att sätta mig i och ibland hinner jag inte vänta på att matte ska bli klar, ja vad gör man när nöden tränger på......vägrar sätta mig i dom redan använda toaletterna.

Avslutar det här inlägget med en snygg bild på mig själv tänkte jag, så ni inte glömmer bort mig. Kram på er!

Inga kommentarer: