Bascos Blogg

Bascos Blogg

lördag 1 januari 2011

Krasch, boom, bang....

Gårdagens fyrverkeri och smällarslag fixade jag galant, reagerade inte ens ute på balkongen när det smällde borta på fältet. Däremot var Chili en aning stissig, liksom Sambal som inte alls gillade dom där ljuden. Resten av flocken tog allt med ro. Va lite orolig att Soya skulle reagera på allt då vi inte vet vad han har för erfarenhet av sitt första nyår, men det gick bra.

Firandet började tidigt med lite smakprov. Husse o matte skulle äta oxfilé och vi fick smaka, mums för alla andra, själv var jag lite tveksam till det råa köttet som serverades. Soya däremot var helt galen i det. Lite senare gjorde dom iordning lite räkor, hummer, krabba mm, det däremot slickade jag rent från tallrikarna.

Och vi skötte oss exemplariskt säger matte, självklart var jag framme och nosade lite på dom konstiga sakerna på matbordet i hopp om att få en uppfattning om vad som kanske skulle vankas lite senare. Matte jämförde tidigare nyår när Tiger och Leo var med, då var det kaos runt matbordet framför allt om räkor fanns med i bilden. Leos små tassar kunde komma från ingenstans och rycka med sig en räka när dom minst anade det.
Vi satt i sovrummet vid tolvslaget och tittade på alla färger som lyste upp himlen, tryggt bakom fönster som tog bort en hel del av ljuden. För min del var det en bra dag, den sista dagen på 2010 i människoår räknat. Vete kattsingen vad den kallas i mitt tidevarv, dvs kattens........

Inga kommentarer: