Bascos Blogg

Bascos Blogg

onsdag 2 november 2011

Avslöjad.....

trodde matte låg och sov, men icke, nu har hon fått bevittna en lek jag tycker är väldigt rolig. Från den ena sidan av soffan, som sen vinklar sig i en massa hörn, till den andra sidan lägger jag mig sonika ned på sidan och börjar dra mig framåt med hjälp av soffans klädsel, sen när jag kommit i mål, springer jag tillbaka igen för att börja om. Jättekul faktiskt, men tyvärr inte så uppskattat av hennes blick att döma. Men ligger alla och trynar så måste man ju aktivera sig själv, eller hur?! Ps. Jag har ett lager med bus som hon inte vet om än, haha! Ds.

Harissa har fått ett nytt sele som hon ska ha på sig när hon går ut. Den är i minsta laget och jag tror inte att jag komer att platsa i den.




                 Chili har en ny favoritplats, det är att ligga på dom stora kuddarna i soffan, där är han kung.




Och vad har man svansen till om inte för att använda som extra mörkerförstärkare när det är ljust ute.


Vi gillar ju att mysa och det är tur att man har många kompisar man kan mysa med....




Soya har blivit en riktig knäkatt, kommer och piper och vill sitta i mattes knä vid datorn, så kommer Arwen och blir avis och ska upp hon också. Det blir lite småtrångt när de bägge ska vräka ut sig så där, mattes knän räcker liksom inte till. Här några närbilder på Soya, hakan ser riktigt bra ut och nu är det slut med meducinen. Han tycker nog att det är jätteskönt.



Ha en bra Onsdag!

Basco


7 kommentarer:

Hjulia huller om buller sa...

klart att vi inte avslöjar ALL bus, lite måste man överraska med!
Ha en fin onsdag ni med ;-)

=^.^=

Nosbuffar

NoOne sa...

Naw,så mysigt ni har & så fina foto/Nospuss från oss!

*Småfnissjamar* åt avslöjandet ;)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Jamar som Smulan o Amanda att det är klart att man inte ska avslöja alla sina bus ;-)
Jättemysiga bilder på er allihopa !!

Anonym sa...

Hah, så brukar jag också göra under både soffa och säng. Det skrämmer slag på husse varje gång. Hahaha. *tassarna för magen*
Jättefina bilder förresten. Kurr.

lillies lya sa...

Vi leker också med soffan - fast vi drar oss fram på undersidan... "Stolleprov" kallar lillie det. "Kul" kallar vi det...

nosgos å gottisar till er alla
Maurice & Kajsa

Findus, Isak och Rasmus sa...

Findus kör också med Sippos och Maurice&Kajsas variant - drar sig fram under soffa och säng. Mycket effektivt när man vill ha frukost! Så bra att Soyas haka är bättre. Kurr och burr.

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

Klart man inte ska avslöja allt, jamar vi oxå.
Ha en jamars fin vecka

Tass Tass