Bascos Blogg

Bascos Blogg

måndag 31 oktober 2011

Beröm....

jag måste berömma de människor som jobbar med Kattjouren, ett stort engagemang och och ett nätverk som inte går av för hackor på facebook. Varje dag finns där upprop om missar som behöver hjälp att komma till ett hem, allt från dumpade kattungar till vanvårdsärenden mm. Vilket gensvar de får också av alla de som gillar sidan. En eloge till dem. De är aktiva i Malmö med omnejd. Här är deras hemsida.

Tyvärr så bor jag för långt bort men jag höll på att övertala matte att åka till Varberg och hämta ett gäng missar. Det bidde inte så. Hoppas, hoppas att det gick bra och att transport kunde ordnas för dom stackarna.

Bara för att matte är engagerad i Stockholms Katthem så innebär det inte att jag begränsar mig så där. Jag brinner för alla kissar där ute som behöver hjälp och gör vad jag kan för att de ska få hjälp. Kommer tvinga matte nästa gång hon får bidrag att sätta in pengar till behövande katter lite varstans i Sverige för nu hopar sig inte veträkningarna längre. Det tycker jag hon har råd med, för jag kan gärna hoppa över lite godis då och då för att hjälpa någon annan.

Basco

2 kommentarer:

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Jamarns tur är det att det finns 2-benta som bryr sig om katter överallt i vårt avlånga land !!

NoOne sa...

Mjaaaa det är så bra/Nospuss!