Bascos Blogg

Bascos Blogg

torsdag 4 april 2013

Viska är hemma igen!

Det är faktiskt den viktigaste nyheten idag!

Jag fick beskedet igår att hon försvunnit hemifrån och blev bestört, hon har ju inte bott så länge hemma hos Sippo och Tindra för att veta att det är där hon hör hemma. Nu kan jag i alla fall pusta ut och sluta oroa mig.

Matte är hemma! Vi har haft det bra med husse, det har varit finväder och Solan har typ hängt här hela dagarna. Promenerat har vi gjort också i sele. Mycket av snön är kvar men det minskar stadigt. Arwen var lite putt på matte när hon kom hem men vi andra hälsade, glada att hon är åter.

Vad har matte gjort där uppe i norr. Jo, stirrat på norrsken låter hon meddela, det var ett himlaspel av större format under fredagskvällen. Åkt skoter, grillat korv, ätit god mat och umgåtts med släkten och gullat med systersonen och hundarna förståss.

På tal om systerson, checka in den här gossen, honom vill jag lära känna lite bättre och så kan han lära sig att katter är lika bra som skällisar, han har ju två små att hänga med hemma hos sig.

 
Det här är VooDoo, en tungslickande liten glad prick...
 
och det här är Cesar, lika go och glad han med. Tyvärr har jag inte fått nöjet att träffa någon av dem än, jag bara vet att vi skulle bli jättebra kompisar.
 
åsså kommer vi till järnladyn Bianca, som av en händelse råkade titta lite för djupt ner i mattes väska och hittade en rulle med mintchoklad. Vips slank den ner bara för att komma upp i nästa sekund. Som tur är får man väl säga. Hon fick sig en sked med salt i alla fall för att man skulle bli säker på att allt kommit upp. Bianca gillar choklad och det här är inte första gången, tyvärr....
 
Corre var här i morse och hamstrade fågelfrön, alltid lika fascinerande att titta på.
 
 
 
Sen kan jag hälsa att mamma Masala har blivit helt återställd från sin infektion. Hon och hennes husse mår bara bra, snart åker nätet upp på deras balkong så hon kan få njuta av att ligga i solen och känna vinden i sina morrisar.
 
Avslutar med en liten filmsnutt på det sista konstiga snöfallet vi hade för inte så länge sen. Snöa gillar att leka i snön....
 
 
 
Det får nog räcka för nu. Dags att ta en svängom i lekrummet tror jag, har precis bevisat för matte att leksaker med fjädrar är något som jag går ingång på.
 
Ha en bra kväll på er
 
Basco
 
 
 

2 kommentarer:

Findus, Isak och Rasmus sa...

Visst var det skönt att höra, att Viska var hemma igen. Så söt hon är, lilla Snöa. Syns knappt mot snön på altanen heller, så hon är riktigt kamouflerad i det vita. Hoppas att matte har haft det bra uppe i norr! Kurr och burr.

Agneta sa...

En sån liten piggelin Snöa är!! Annat än den ynkliga skruttan som åkte tåg i höstas! Så härligt!