Bascos Blogg

Bascos Blogg

torsdag 29 november 2012

Nu är det vitt ute...

och jag "dansar" i snön. Matte kom hem från jobbet inatt och släppe ut oss på altanen, då hade det kommit en liten mängd i ena hörnet, vips var jag där och lajjade lite, nu var det ganska så blöt snö och jag blev våt om tassarna, DET gillar jag inte. Men jag lyckades få med mig Sambal i lite lek där ute. Nu ber jag till den som bestämmer över vädret att låta det komma lite till så det stannar, men det behöver inte vara så kallt och blåsigt.

Nu är det snart jul och vad vore inte mer passande än lite juliga bilder.....
 
Jag lyser upp lika bra som julstaken!

 
 
 

 
Innan snön föll så hade våra fjäderfään kalas utanför dörren där matte satt upp mat åt dem, här sitter jag och Cinna och är frustrerade att vi inte kommer åt dom....
 
 
samtidigt....från en annan del av huset....
sitter andra och är lika frustrerade dom....
 
 
men....jag kommer som vanligt inte åt någon av fjäderkotletterna och är lite gums över det.....
 
 
 
 
Harissa har också en "egen" leksak precis som Arwen som hon släpar omkring och det är den grå saken som ligger i väskan.....
 
Här är Arwens.....
 
Nu, tidigt i morse, satte Snöa igång att spy igen, here we go again. Hon är ju och tjyvar lite mat av vår mat, kan det vara så att hennes mage inte tål den, fast hon har ju gjort så här massor av gånger utan att det blivit såna här konsekvenser. I varje fall så tar hon sin retreat till tunnelsystemet när hon vill vara ifred.
 
 
Förmodar att de flesta av er har fått snö i natt.
Så ha en god och snöig dag
 
Basco

Inga kommentarer: