Bascos Blogg

Bascos Blogg

måndag 5 november 2012

Trist väder, ändå kommer Solan....

på besök. Jag blir ju så exalterad när han kommer. Spottade honom genast utanför köksfönstret och han mig/oss. Då gick han via entrén och satte sig sen på altanen. När matte öppnade altandörren så vi kunde hälsa skuttade han snabbt bort till nätet och jag också. Jag vill ju så gärna vara kompis, gör mig till och pratar så han ska veta att jag inte vill honom något ont. Sen samlade sig nästan alla där ute för att hälsa.



Men lilltösen tyckte det var lite läskigt så där blev det både ragg o fräs....


 
Sen blev det lite grumpigt mellan Solan och Harissa, vet inte vad dom bråkade om.

 
Bäst att vända ryggen till....men jag då....har ju inte gjort något, var inte ledsen kompis, du o jag....


Solan har fått sin vinterpäls, han är jättemurrig. Soya, lookaliken ser lite fundersam ut...

och Cinnamon njuter i vanlig ordning av att vara ute på altanen...

Vad har hänt sen senast då? Tja, Snöa fick sitt avmaskningsmedel, gick jättebra. Nu har hon en vaccinationstid inbokad samtidigt som Sambal ska till vettisen för sina tänder nästa måndag. Då är det kirrat. Jag o Snöa kommer bra överens, vi busar och jagar varann, just nu håller hon på att bekatta sig med Sambal, de kommer också bra överens och jagar varandra. Det är bra att vi är flera stycken för hon är outtröttlig.
 
Det är bra att vi har många leksaker också, allt är ju jätteroligt enligt henne....

 
Sen har vi lite att titta på där ute, Sambal kollar in talgoxarna som käkar från ett träd...

 
Titta på dessa vackra ögon Soya har...djupa som brunnar...

 
Chili är inte sämre....
 
 
En välbehövlig tupplur i den öfre slafen i hallen.

 
Parwen spanar från trappen.

 
Snöa har kommit på att den där väskan har ju matte med sig från och hem varje dag, hon är nog lite nyfiken på vart väskan tar vägen, men hon har aldrig fått följa me...



Det var de de, nu måste matte sätta sig och plugga lite, hon ska iväg o köra bil igen. Ha det bra alla kompisar där ute.

Basco









3 kommentarer:

Frasse sa...

Härligt när solen tittar fram i novembermörkret :-) Vilken härlig, tassvänlig altan ni har! Och när ni samlas därute allihopa för att hälsa på solen blir det som en tavla av något berömd konstär. "Katter på altan" heter den, ni är modellerna och matte konstnären :-)
Som ensamkatt undrar jag ibland hur det hade känts att bo ihop med andra katter. Det verkar mysigt det också, och förmodligen lite mer händelserikt :-)
Tassklappar

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

Mjau Basco, du är för snäll, Tassar om. Våran matte måste oxå ställa sig i skamvrån. Vi får inte heller så ofta hjälp med att uppdatera våran blogg, för hon/Matte har ju sitt att hålla på med i datorn, så vi kommer inte åt datorn så ofta som vi vill, *Suckjam*
Vi får ta varandra i tass. <3

Tasskram på dig och dina kompisar där hemma.

Katthemsbilder sa...

Jättefina bilder... Älskar när Solan vänder ryggen till, vilket tydligt kroppsspråk :-)