Bascos Blogg

Bascos Blogg

onsdag 24 juli 2013

I matlådan och toalådan...

vem då undrar ni säkert...ja, vem annars, börjar på S och slutar på nöa. Hon är banne mig överallt. Inte kan matte rensa lådan utan att hon sätter sig i den just då, varför?!!!!

 
Sen kliver hon ner i lådan där all vår mat förvaras....bara för att hon kan (och ryms)...och rensar den på allt torrfoder som fallit ned i lådan.
 
 
en annan har ju inte ens kommit på tanken trots att man är ett matvrak....jag fick nöja mig med lådhörnet...
 
Idag ljöd grannens larm på bilen, gissa om vi sprang till skogs....näää, inte till skogs men nära på, hade det varit möjligt så...himla oväsen. Ni skulle sett Soya som sen tog sina stapplande fotsteg in i vardagsrummet en timme efter, letade efter faror som inte fanns där, men nu är allt som vanligt igen.
 
Tänkte visa vår fina nya klätterställning som vi fått.
 
 
Det är den vita, ifall ni undrar...

 
hängs upp på väggen...
 
Sen tänkte jag visa upp en bild på en riktig skogskatt.....
 
 
Solan har varit och hälsat på de två kattungarna som flyttat in i grannhuset, de kommer som han att få vara ute. Mötet verkar ha gått bra, de är nyfikna på varandra och jag hoppas att de kan bli vänner, för det vore trist om det blir en massa bråk.
 
Nähäpp, nu är det snart sovtime...ha det!
 
Basco
 
 
 

5 kommentarer:

Hjulia huller om buller sa...

Smart av Snöa att städa i matlådans alla bortglömda hörn.
Den där superfiffiga klätterställningen på väggen skulle nog matte absolut vilja veta mer om.
Kan ni inte berätta var ni köpte den?

=^.^=

Nosbuff

Basco sa...

Jodå,den där ställningen köptes in från http://www.supercat.se/klostrad/klosmobler/dolomit-pro-vagghangt-klostrad.html

Basco

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Jag går inte in i lådan under tiden som min matte håller på och rensar den , men hon hinner oftast inte ut ur badrummet innan jag sitter i den :)
Här strösslas det tyvärr inte ner någon torrmat i någon låda :(
Så jag har aldrig provat den varianten att äta på :)

Pelle sa...

Wow! Vilket lyxigt klätterträd!

Hjulia huller om buller sa...

Tack snälla ni för adressen till klösisen på väggen!

Kram
/matte Julia