Bascos Blogg

Bascos Blogg

torsdag 6 december 2012

Så kom snön, så jag har längtat....

inte lite heller damp ner på vår tomt. Det stod till mattes knä, de hade sagt 30 cm, det var nog snarare 50 cm som kom. Ja, jäklar vilket väder. Såg inte skymten av matte och husse förrän väldigt sent igår kväll, då hade de röjt upp ganska bra i snön, framkomligheten är definitivt bättre. Sen kom matte ut på vår altan och kastade snöbollar till mig som jag fångade. Tjoho va kul!

 
Ser det inte ganska mysigt ut?
 
 
Idag röjdes våran del av altanen från snö och så kom billighets lyktorna från GeKås till användning.
 
Men det var inte bara där som snöröjningen pågick, även fjäderkotletternas matstation behövde ju fyllas på, så det var bara att börja gräva sig fram dit för matte. Hon fyllde på maten för fullt och gissa om pippina var glada sen, det kvittrades och massor med småfåglar dök upp.
 
Chili som inte undgått att matte varit ute hela dagen ylade vid dörren och ville ta en prommis, men jag hann före honom, var ju tvungen se om det fanns något ätbart gräs kvar där ute.
 
 
och det fanns det....
men det var lite kallt!
 
Tog en vända till gäststugan innan jag tyckte att det räckte för idag.
 
Sen blev det Chilis tur...
 
 
något tveksam......
 
men matte kallade på honom och då tog modet över...
 
 
kollar att alla utrymningsvägar är fria från snö...check
 
 
och attackvägen till fjäderfääna stod rensad, check
 
 
något suddig....
 
Basco

Inga kommentarer: