Bascos Blogg

Bascos Blogg

fredag 3 augusti 2012

Basco Kryddkatt

e mitt namn på facebook om någon av mina vänner har ett konto och vill lägga till mig i vänlistan. Matte har ju spärrat sin dumma lista så man kan inte sno vänner därifrån.

Vi fick en liten uppdatering i morse på mamsen. Efter att matte lämnat så hade hennes husse borstat henne ute på balkongen och jisses vad mycket hår hon släppte, men hon tyckte att det var så skönt så när hon fått nog på ena sidan vände hon sig om och visade den andra så han kunde fortsätta borsta. Sen har hon börjat prata lite med honom också, i alla fall när hon vill hoppa upp i sängen på kvällen, som för att säga att nu kommer jag....

Alla framsteg är bra, det kommer nog visa sig att hon är egentligen världens knäkatt, bara hon vågar lita på husse.

Men oj vad Åskar kom och hälsade på i morse. Soya vågade sig inte ut, men kaxig som jag är så int bryr jag mig. Vi satt där och filosoferade jag och matte, hon hade ju som vanligt somnat på soffan framför TV:n med Arwen vakande över sig. Så det var inte vi som väckte henne i morse utan självaste herr Å.

Ha en bra dag

Basco

3 kommentarer:

Klosterkatterna sa...

Vi tycker att det är jamarskönt att mamsen börjar bli "katt" igen, efter sitt äventyr. Vem vet vad hon har varit med om?!? Men det är säkert skönt att vara i trygghet igen, bli ompysslad och känna kärlek... kuuuurrrr!

Tass från Imma, abbemissa.

Sigge Svamphund sa...

Nu har jag tassat runt här och passar på att lämna ett tassavtryck

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

Basco, så jamars roligt att ha dig som FBvän, Tassarna upp!
Alltidså trevligt med sina blogg kompisar på FB oxå.
Här har vi inte hört den där Åskar som jamars tur är.
Den däringa gula bollen har lyst här hela eftermiddagen, så jamars skönt.

Tass tass på dig du fina kompis
ha en jamars trevlig helg