Bascos Blogg

Bascos Blogg

lördag 4 augusti 2012

Decoy....Men kom och hälsa dårååååå......

Nu var han här igen, tydligt intresserad av oss, men han vågar sig inte fram och presentera sig så jag vet fortfarande inte vad han heter. Har döpt om honom till Decoy, mycket ballare namn.
 Han ligger där på lite tryggt avstånd och iakttar, vi kanske är för många, men jag vill ju bara bli kompis....

Det vill jag ju med alla, oavsett om det är en skällis eller en frände, men det hjälpte inte hur mycket jag än försökte locka på honom..

..och göra mig till.

Nähä....

Näpp..

Inte ens look-aliken Soya lyckades, sen gick han sin väg och jag följde hans stråk genom fönstrena. Till slut spottade jag honom i skogsslänten där han helt sonika doftmarkerade.....bland ormbunkarna. Kisseri kissera, så länge det inte händer på mina grejjer. Men så jag ropade på honom, han hörde mig för han vände sig om flera gånger, men han kom inte tillbaka. Kanske vågar han sig fram idag?!

En rolig grej som jag måste berätta, Soya med mellannamn den hungriga (ok, vi har 2, Cinnamon också har också det som mellannamn), men nu är det Soya, när nattkäket ska serveras, eller rättare sagt när han tycker att det ska serveras, då springer han efter både husse och matte, ivrigt tjutande, går absolut inte att ta miste på vad han vill. Men han ser så söt ut när han jagar efter dem.

Åh, vilken respons man fick på fejjan, massa nya kompisar, himla kul!

Basco

3 kommentarer:

Hjulia huller om buller sa...

Han kanske tar mod till sig så småningom, Decoy, kuligt namn ni gav honom! Vi har ju flera katter som hälsar på oss genom stängslet.
Vi är ju många som "känner" dig och din familj från bloggen, klart att vi vill bli dina kompisar på fejjan med!

=^.^=

Nosbuffar

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Du ska se att utemissen snart vågar sig fram och hälsa på er allihopa !
Håller tassarna i kors för att han INTE ska börja pinka på era grejer bara !
Jag springer jamandes efter min matte o husse när jag tycker dom ska gå och lägga sig , jag :)

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

jamars det är klart att det är roligt att ha sina bloggkattkompisar på FB oxå, *Fniss*
Tass tass