Bascos Blogg

Bascos Blogg

fredag 24 augusti 2012

Nyfiken som man är....

klev jag in i badrummet efter matte varit där och blötat ner sig. Luktar lite strategiskt omkring bland det våta när något skrämmer mig, vet inte vad, vänder mig om och boink, går rakt in i den genomskinliga duschväggen, springer panikartat därifrån och in under trygga sängen. Kommer inte visa mig i badrummet på ett tag, basta!

Har fått en ny tunnel och en ny klösmöbel, bilder kommer på det, har inte hunnit fotas än bara.

Fortsätter mitt ihärdiga pipande, vill så gärna gå ut. Men tydligen har dom lagt våra promenader på is för Chili blev helt till sig och stod och grät vid dörren så fort han kom innanför. Dom försöker få oss att glömma vad som finns därute, tror inte det kommer att funka.

Solan har varit på besök ett par gånger uppe på altan och igår kom en liten fröken fram till matte, en sån där kelen sak, verkar också vara lite ras på henne, så får hon plötsligt syn på mig bakom nätet, jag gjorde ingenting jag lovar mer än att titta på henne, trots det så fick man världens avhysning och hon smög därifrån med flera fräsningar riktade till mig. Nä, förstår inte varför jag får såna bemötanden, jag vill ju alla väl och bli kompis.....

Vi har några grannar som har fyra skällisar som ofta går förbi oss på sina kvällspromenader, dom har två missar hemma också, igår stod alla fyra och tittade på fem av oss. Ingen sa någonting, vi lekte tysta leken och baske mig om vi inte vann, för skällisarna bröt ju när de var tvungen att promenera därifrån med sin husse.....


Trevlig helg på er

Basco

1 kommentar:

Dui och Deco sa...

Stackars dig som dundrade in i väggen :-(. Inte glömmer man bort hur det är att vara ute inte, det kan de fetglömma! Fortsätt och pip tycker vi! Nosbuff