Bascos Blogg

Bascos Blogg

söndag 12 augusti 2012

Vi har fått smaka på friheten.....i koppel....

Jajamensan!
Jag, Harissa, Chili, Soya och Cinnamon har fått gå ut i koppel, inte samtidigt för det hade nog varit komplicerat nog. Nej, var för sig och känna gräset under tassarna. Alla var jätteintresserade av det där förrådet på gården och gick en grundlig tur kring den, ja ser för er själva....

Först ut var jag.....


kollade och smakade på gräset...helt ok

kan posa lika bra som Kjelle Bus när jag vill....

tog en liten tur och retade upp Cinna....

säkerhetskollade att plankorna höll...

kikade även in i förrådet som jag inte fick besöka....

Sen var det Harissas tur....

lite ovant att känna gräs under sina tassar....

men det gick snabbt över och vips så var hon uppe på altanen....

hälsade på Soya där innanför....

sen var det Chilis tur....
tvungen att kolla in ju...

ny tunnel att busa i?

 Soya visade sig gilla trädgården....

och skogen.....

blev inga bilder på Cinna i sele, men här kommer det några när hon myser med våran vedspis....



Husse trodde att jag skulle stå och yla utanför dörren nu efter dom här escapaderna, men icke, gick och smågnällde gjorde jag förvisso, men den som verkligen fattade tycke för promenaden var Soya, han krafsade på dörren och ylade.....så han fick komma ut en gång till, det lönar sig tydligen att tjata....

Basco

1 kommentar:

Dui och Deco sa...

Visst är det härligt att gå ut och känna gräset under tassarna. Hellre i koppel än inte alls.. Ni har det verkligen toppen i ert nya hus! nosbuff