Bascos Blogg

Bascos Blogg

måndag 13 augusti 2012

Idag kommer mammas husse hit....

och hälsar på. Spännande. Vi fick en uppdatering igår att hon har börjat spinna och trampa när han gosar med henne. Känns väldigt bra att hon börjar uppskatta gos och kel. Rara mamsen, så vilsen och rädd hon måste varit hela året hon var borta. Nu i trygghet med sin husse.

Snart är mattes ledighet slut och hon kommer vara ifrån oss ganska mycket under lång tid, ja, hon kommer ju hem mellan arbetspassen, men fy vad tråkigt. Varför kan hon inte vara hemma med oss hela tiden? ja, husse går ju lika bra!

Våran grannkatt som jag döpte till Decoy heter eg Solan, matte träffade på hans husse för några dagar sen, visar sig att han också varit bortsprungen några månader, under tiden hann de skaffa sig en till katt som nästan ser ut som honom, sen blev han upphittad och hemförd igen. De har en skällis också. Men nu har jag inte sett Solan på några dagar, undrar varför han inte kommer och hälsar på.

Solen är framme och jag tänker lägga mig i uterummet och vänta ut matte för en promenix ídag hade jag tänkt. Ni får ha en bra dag vänner.

Basco

1 kommentar:

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

Basco, vi ska uppdatera våran blogg ngn dag, med lite bilder igen. Matte har köpt sådan däringa *prasslig tunna* åt oss, mjau så den vill vi visa på våran blogg, ngn dag. Vi jamar när det finns att se.
Prasslig är den, och ser lite rolig ut, *fniss*