Bascos Blogg

Bascos Blogg

tisdag 18 februari 2014

Sjukstuga!

Inte någon av oss pälsbollar men matte, aka hjälpredan som är indisponibel. Började med att hon åkte bort till Älvdalen och Trängslet för den årliga vinterbilkörningen men på vägen upp insjuknar nästan hela hennes arbetsgrupp i influensan och hos henne själv så kom febern i fredags och gav sig inte av förrän i söndags. Nu är det hosta och nysningar för hela slanten och ingen ork har hon haft att hjälpa mig här. Nu har jag lyckats dra upp henne ur sängen och håller en stark tass om hennes rygg för att hon ska kunna skriva några rader.

Vi kan börja med att grannarna på andra sidan tomten (inte Sippa o Frasse), har skällisbesök just nu. Det är fyra dvärgcollies, varav en är en valp. VI är jättenyfikna och tror att dom är det på oss också fast dom skäller ut oss så fort dom får syn på oss. Säkrast är att sitta bakom fönstret och speja in på deras tomt, har sett att en och annan av dom även tagit sig in på min tomt innan deras husse eller matte upptäckt det.


 
Igår var nog en sån där dag där allt vänder tror jag, det kändes som om vintern är över och nu går vi mot ljusare tider både i sinne och själ. Vi stod och trängdes innanför altandörren om vem som först skulle få gå ut en sväng. Till och med jag morskade upp mig och tog en runda. 
 
 
Cinna fick sitt efterlängtade stenbad och hon myste...
 
 
Frasse ville leka lite...

 
men tyvärr, hon var inte intresserad!

 
Det händer något märkligt med alla bilder jag lägger upp på Soya, han har bara två färglägen, svart och vitt, men på alla bilder som läggs upp blir han som grå, jag fattar ingenting eller så måste jag gå någon form av bildbehandlingskurs, tycker det är så tråkigt för han är ju så snygg
 
 
Basco
 
 

1 kommentar:

Alice sa...

Hoppas matte kryar på sig snart, men med så många tassar som tar hand om henne borde det gå fort.
Jamarfina bilder på er som vanligt!
*nosbuffar*