Bascos Blogg

Bascos Blogg

lördag 22 februari 2014

Vintern kommer och vintern går....

varannandagsväder är ju inget att ha. Trodde ju på allvar att det skulle bli sol och värme, nä, då kommer massa snö istället och så en jädrans massa regn som tvättade bort snön. Just nu är det grönt och grannt och man lovar nästan 10 grader plus på måndag, tror nog att den där väderlekstjänsten kan ta tjänstledigt eller nåt, för jag kommer minsann inte att tro på det förrän värmen är här, man blir ju så besviken när det inte stämmer.
 
En och annan fluga har jag spottat på altanen och det är ju positivt, snart hoppas jag att det blir fullt upp av att hålla rent från diverse småkryp, man håller sig ju lite alert på det sättet:) Matte hostar sig igenom nätterna och stör min nattsömn, det är inget bra, men hon jobbar om dagarna så då får jag lite lugn och ro med husse så man kan ta igen sömnbristen.
 
Idag var matte ute vid vårt nya blivande katthem, solen lyste och molnen hade flugit sin väg, det var otroligt vackert där precis vid vattnet, lugnt och tyst och det kommer bli så bra när vi äntligen får flytta ut dit. En rekreationsplats både för katt och folk.
 
Ha en bra helg mina vänner!
 
Basco

Inga kommentarer: