Bascos Blogg

Bascos Blogg

tisdag 18 januari 2011

Harissa här....

eller Issa som H brukar kalla mig. Tänkte inkräkta lite på brorsans blogg. Snodde lösenordet när han va på muggen:) Han släpper ju aldrig till och låter oss andra skriva nåt annars. Skitsur lär han väl bli men det struntar jag i.

Får passa på att introducera mig lite närmare, för det här blir inte sista gången jag tjuvbloggar.... Är en katt-flicka på snart 2 år. Föddes i Länna tillsammans med övriga illbattingar, hamnade i akuthem genom Stockholms Katthems försorg. Nedan en bild på mig när jag var tiny hemma hos akutmatte...

Mini-me

bigger-me

Camo-me
Ligger på filten som M o H lånade ut för att vi skulle känna igen lukterna när vi flyttade. Bra kamouflerad va!

Akutmatte döpte oss till olika kryddnamn och M o H tyckte att namnen passade oss så bra och var så orginella så namnen spikades. Harissa är ju egentligen en sorts chili och som ni vet har vi ju redan en chili hemma, vi blev ett bra komplement till redan befintliga krydda :) 

Flera besök senare hos akuthemmet hämtade M o H oss förrförra sommaren.

Det är min historia i korta drag.

För övrigt är mina intressen är att spana på fåglarna på innergården genom balkongräcket, tryggt bakom kattnätet.


Studsbollar är en annan favorit. Det intresset delar jag med brorsan Sambal. Hade det funnits OS i katthoppning efter studsboll hade han vunnit guld för han hoppar riktigt högt. Sen gillar jag tunnelsystemet vi har i vardagsrummet, tar ofta min tillflykt dit när B blir för mycket, han gillar att nafsa mig i bakbenen och det är en trigger för mig, sen blir det kattfight. Att hoppa runt i kattställningen är kul det med och det är skönt att ta en tupplur på någon av hyllorna. Nog om mig.....skulle ju göra en liten uppdatering över dagen och lite annat hade jag tänkt....

Fick väldigt sen lunch pga B idag. M och H ville inte att han skulle bli suktad av att se oss andra äta, så det var till att SVÄLTA......Gillar inte det, sen va jag ju inte så pigg i morse när frukosten serverades, kändes bra att ta en sovmorgon i transportburen, hade ingen lust alls att gå upp. Det märkliga är att sjusovaren Sambal var på benen så tidigt. Hm, ombytta roller.....M fick servera mig speciellt när jag väl behagade vara på benen.

Jag om någon vet ju precis vad Basco går igenom nu. Fick också åka till den där djurdoktorn och få min framtand bortopererad. Inte kul. Men, det kändes bättre efteråt. Gillar inte ordinationen bara att mina gaddar måste borstas, ofta.....snart är det inte bara jag som kommer drabbas av det....

M o H verkar lite oroliga just nu. Dom vill bara hämta hem honom och se att allt har gått bra. Visst, det vill ju jag med.

M kallar mig för Betty Boop, hm, känner mig lite förnärmad, fast jag vet att hon säger det av kärlek. Jag är allt annat än en pussmunsmadam i en tecknad serie. Jag är kanske inte så stor, men stark och bangar inte en fight med större killar. M säger att jag låter som fröken Boop när jag piper, för det gör jag rätt ofta enligt henne. Framför allt när jag vill leka och hoppa upp i M o H knä för lite kel. Ok, jag snackar ganska mycket men det vet bara dom om, för jag visar det inte för någon annan.

Har förstått att brorsan gjort lite anteckningar om mig här på bloggen, bla att jag gillar papperstussar. Måste få göra ett inlägg gällande detta. Alltså jag kan ju inte motstå när M knycklar ihop ett papper och slänger iväg det. Kommer springande bara jag hör henne riva av pappret från blocket, sen står jag och hoppar på alla fyra, så exalterad är jag. Men, det finns ju faktiskt andra här på bloggen som tycker det där är lika kul som jag och oftast får jag inte ens chansen att leka med pappersknytet för mr B ska har förstatjing på allt. Då är det lätt att gå ned och hämta gamla "knytten" för att få chansen att få leka med nåt här i huset.

Börjar gilla det här med att sova med M o H också, inte att kliva in under täcket än, som Chili, men ganska nice att sussa på sängramen där dom lagt ut filtar eller nere vid fotändarna. Ibland intar jag min sovställning mellan Ms ben, en plats som mer eller mindre är reserverad till Chili men som jag tar över när han krupit in under Hs täcke.

Nog för nu. På återhörande. Och du, skvallra inte.....

2 kommentarer:

NoOne sa...

Naw..Såå söt du é...
Roligt mé dina tassar Jam Kram & NosePûssar från oss i ☼

Dui och Deco sa...

Vad kul att få veta lite mer om dig! Fankattisk kattoflering! Nosbuff