Bascos Blogg

Bascos Blogg

tisdag 15 mars 2011

Har ingen direkt matlust....

och känner mig lite hängig. Är inte alls den aktiva katt jag brukar vara. Matte är orolig och kommer ringa till vettisen i morgon. Hon kan och känner mig så pass bra att hon vet när det inte riktigt står rätt till. Biverkningarna av Metacam är att man kan bli apatisk och minskad aptit och då är det bara att avbryta kuren. Har ätit lite dåligt trots att hon försökt truga i mig det allra godaste och bästaste men jag var så där intresserad. Det gick bättre att slicka upp den överblivna maten från mattes finger. Liksom att slicka i mig vattendroppar från samma finger. Hon har inte sett mig dricka på ett par dagar. I och för sig så är det rätt mycket vätska i blötmaten men ändå.

Hon har kollat mig i munnen flera gånger för att se att såret läker och hon säger att det ser bra ut. Inte så mycket irriterat tandkött längre kring gaddarna.

Ingen temp är kollad men jag har inga varma öron eller trampdynor och nosen är fuktig så feber kan vi nog utesluta.

Hoppas jag mår lite bättre i morgon, håller er uppdaterade. Tack för alla uppmuntrande inlägg.
B

3 kommentarer:

lillies lya sa...

åh, stackare!! hoppas att du mår bättre i morgon och slipper åka tillbaka till vettisen!
uppmuntrande kramar, nosbuff, gos och sånt
Maurice & Kajsa

Anonym sa...

Men usch då, det låter inget kul det där. Du måste ju äta och dricka för att bli en pigg och glad kisse igen. Vi håller tassarna för att du snart får tillbaka aptiten igen.

NoOne sa...

Naw...Lille du vi håller tassarna för dig här

/Jam & Kram från oss!!