Bascos Blogg

Bascos Blogg

torsdag 10 mars 2011

Rotresten borta....

japp, så är det.

Va lite orolig på väg till vettisen, andades jättesnabbt och ville inte gå ur lådan vid första kontrollen. Fick ligga kvar i den under tiden hon tittade mig i munnen. Jag var så snäll sa hon, inga besvär att undersöka och fotografera gaddarna. Sen fick jag sova och vaknade upp en rotrest mindre och polerade tänder. De fick sy ett stygn över håligheten. Käkbenet kommer successivt växa in i hålrummet och det område som luckrats upp pga infektion.

Hemgångsrådet som matte fick är att jag bara ska äta burkmat i någon vecka framåt för att inte orsaka onödigt slitage på stygnet. Jag ska också ha antiinflammatorisk/smärtlindring i två veckor framöver och om ett par dagar blir det till att börja borsta gaddarma. Matte är kittad till tänderna. Nu ska infektionen bort säger hon. Hon fick med sig jätteförstoringar på röntgenbilderna och även den lilla rotresten, som var så pytteliten. Att nåt så litet ska orsaka så mycket.

Kom hem och var faktiskt inte alls så ostadig på benen, kände mig rätt trött och sökte upp matte för lite gos och tröst. Sen kom alla fram och ville sniffa på mig. Sambal fräste, förstår inte varför. Det är ju bara jag. Men Soya och Arwen va snälla och tvättade mig lite. Kändes bra.

Sen var det dags för burkmaten, tror ni det var lätt för matte att ge mig den? Nä, precis. Det var som om alla andra också varit hos vettisen och fått samma matråd som mig verkade dom tro. Skulle bara försöka smaska i sig det där goda och inte sina torrisar. Soya suckade högljutt kan jag säga.

Nu ser vi framåt, kan bara bli bättre. Tack för all uppmuntran och best wishes.
B

6 kommentarer:

lillies lya sa...

Så gott att du är hemma igen och att alla småbitar som inte skall vara där är borta! Sambal tyckte nog att du luktade stickis-och-vettis. bläääh.
Så,det blir till att dela med sig av mjukmaten ett tag nu förstår vi - hoppas att det där tandborstandet inte blir FÖR jobbigt.

tröstebuff, nosgos och allt sånt
Maurice & Kajsa

Findus, Isak och Rasmus sa...

Skönt att vara av med rotuslingen, om den bara ska ställa till med besvär. Visst är det konstigt att man blir utfräst bara för att man varit hos vettisen? Skönt att några av dina kattkompisar pysslade om dig, så kändes det lite mer som vanligt. Kurr och burr.

Dui och Deco sa...

Så skönt att det gick bra! Vettisen är lite läskig. Njut av mjukmaten nu. Nosbuff

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Tänk att en liten tandusling kan skapa såna problem !!!
Krya på dig fort , så du kan buusa igen :)
Jag ska visst till vettisen idag på någon slags kontroll vet inte riktigt på vad ??!!

NoOne sa...

Såå skönt att den är borta nu & vi ger Krya-På-Dig Tassar här från oss i ☼

Wikki sa...

Pigga på dig Basco! Nova och jag ska på tandkoll den 25/3, håll tassarna då att det räcker med att vi får ta bort tandsten! *darrar* NosPuss Wikki