Bascos Blogg

Bascos Blogg

tisdag 22 mars 2011

Vill passa på....

här innan Basco åter tar över ordet.

Tack så himla mycket för det massiva stöd jag och Basco fått av er alla därute. Känner mig otroligt stärkt av alla kryapåsig hälsningar. Skaparkatten verkar ha lyssnat på er ordentligt denna gång. Jag ska inte ropa hej ännu, han är inte hemma än och vi vet ju fortfarande inte varför han mått som han gjort/gör. Men jag är så glad, så glad och bara längtar tills jag får krama om honom igen.

Det är lustigt hur man funkar. När jag kom hem utan katt idag då självaste våren gjorde sig ganska så kännbar, så började jag städa upp lite, tog bort hans medicin, slängde en blick mot hans tomma matskål. Funderade på om han överhuvud taget skulle komma hem igen. Att inte få ligga på balkongen och njuta av solens strålar som nu pockar på och den varma vinden till sommaren eller nästa års snö. När man går och är så oviss om hur framtiden kommer bli så blir det oftast negativa tankar som gör sig gällande. Man tar ut en sorg lite i förtid så att säga och ritar faan på väggen. Det kanske bara är jag, vad vet jag.

Gav dom andra maten som var reserverad till honom (annars blir den dålig), å som dom trånat efter. Tänkte....hur ett liv utan honom skulle te sig. Hade inte riktigt förberett mig på att något illa skulle hända, kanske just för att de är så pass unga och starka allihop. Jag menar med Tiger och Leo som blev så gamla hade jag börjat tänka tanken när dom kanske var runt tio år och de hade aldrig varit sjuka. Basco har inte ens fyllt två.

Nä, nu ska jag sluta älta detta.

Vill återigen bara tacka er alla för all support genom bla kramar, nospussar, nosbuffar, tassklappar, tröstegos, kurr och burr, nosgos. spinnhealing och kurrterapi, jam och kram som ni skickat och tänkt.

Matte

8 kommentarer:

lillies lya sa...

Vet vet nog alla hur hemskt det är när våra älsklingar blir sjuka. Det är i alla fall så skönt att alla prover var bra.

fler tröstekramar
Maurices & Kajsas slav
lillie

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Min matte säger att det nog ofta är så att 2-benta målar fan på väggen ?!
Men vi får hoppas att dom hittar felet och att misse Basco snart kommer hem igen !
Mattes förra misse Sixten som blev 17 1/2 år han hade fel på sin sköldkörtel och käkade visst medusin varje dag för det i flera år.
Nospuffar och Tassekramar !!!

NoOne sa...

Jo,så är vi mattar & hussar lite tror ja',men...
Skaparkatten har nog hört våra ivriga tassar...Håller fortfarande tassarna så klorna gör märken i dynorna...
Jam Kram & NosePûssar från oss alla!!!

Anonym sa...

Det är inte bara du som tänker så. När Snuffe åkte in och ut på djurkliniken så fort det runt femtielva tankar i skallen på en och samma gång. Jag fick dåligt samvete för att jag inte hade sämre samvete... Att måla fan på vägen gör man direkt när ens älskade pälskling blir dålig.

Sen så kan man nog aldrig riktigt förbereda sig för det värsta. När såna tankar kommer upp så brukar man ändå hoppas att man har fel.

Jag visste att Snuffe levde på lånad tid, men jag hade precis börjat hoppas då allt rasade samman. Så det är nog omöjligt att vara beredd.
Husse med två oroliga katter.

Kattson sa...

Tro inte att vi slutar stötta Basco förrän han är hemma igen. Vi följer honom hela tiden och skickar krya-på-dig-tankar till honom, precis som vi katter brukar göra när en kompis inte mår bra.

Findus, Isak och Rasmus sa...

Bara det att han är på djursjukhuset där man kan ha koll på feber, dropp och annat som är svårt på hemmaplan är ju en trygghet. Vi hoppas på goda nyheter imorgon. Kurr och burr.

Kattigheter - Goliath och Lisen sa...

Vi blir helt gråtfärdiga.. Men samtidigt tror vi att det ordnar upp sig, det låter ju som att det i alla fall går åt rätt håll.. Vi tänker på er <3 Kramar från oss & matte!

Katten Lisa sa...

Håller tassarna hårt för Basco.....