Bascos Blogg

Bascos Blogg

tisdag 29 mars 2011

I`m back....:)

Idag har matte förklarat mig officiellt frisk, så frisk man nu kan vara utan en diagnos och behandlad med meducin, men, när jag för första gången på flera veckor hoppade upp på diskbänken och krävde min morgonost så kunde hon bara konstatera att jag är tillbaka. En morgonrutin som hon saknat även om hon tyckt att jag har varit lite jobbig ibland när det stampats i smöret och man försökt få sig en slick eller två innan hon hunnit få på locket. Osten ska vi inte tala om, den ska vi bara ha och det är en rutin jag och Sambal delat på morgnarna. Annars har vi suttit där och sett ledsna ut.

Nu inväntar vi spänt veterinärernas telefonsamtal och vad som skall komma ut av det.

Arwen var lite dålig i magen igår och det spyddes hejvilt, jag tror inte hon tål räkor så bra. Vi har inte fått det så ofta så det är svårt att veta. Hon har börjat ta för sig mer när det bjuds på någonting. Dom (matte o husse)delar lika nämligen och när hon erbjöds något så var hon så försynt och backade direkt när jag eller någon annan tog för oss och sprang fram till mumman i mattes eller husses hand. Det gör hon inte längre, hon vill ha sin beskärda del med och påtalar det ganska högt också vilket är bra så klart. Mindre till mig men, men.....

Ska försöka ta igen lite utrymme här, har förstått att matte bloggat på som en galning om mitt sjukdomstillstånd och såklart hade hon tillstånd och göra det, jag vill ju inte att alla mina bloggvänner ska gå oroliga.

Jag vill bara säga ett stort TACK! för allt stöd jag fått.
Ni är ovärderliga.

Basco

10 kommentarer:

Kattson sa...

Nu hoppas jag bara att vettisen har nåt förklarande att säga. Roligt att du blivit ditt förra jag igen. Kul också att Arwen börjar ta plats. En del behöver lite tid på sig innan de vågar, men när man får se att de väl börjar är det som om man vunnit högsta vinsten.

Findus, Isak och Rasmus sa...

Hurrjam för att du är i form igen! Visst är det konstigt, att de hyss tvåbeningarna förargar sig över blir så efterlängtade? Vi är så lyckliga för er allas skull! Kurr och burr.

NoOne sa...

Wiiiiiiiiiiiiii...Underbara tassar detta värmer både ♥ & tass

/Jam Kram & NosePûssar från oss!!

Gunilla och Frasse sa...

Vi är så glada att du mår bra! Vilken lättnad för dig och din familj efter all ångest och oro.
Vi vet hur det känns när man lever i ovisshet dag efter dag och ständigt åker ner i förtvivlan när minsta grej plötsligt blir jättestor.
Njut av att vara en glad och pigg buskatt igen!
Många kramar och tassklappar

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Jubeljam och glädjeskutt härifrån Halmstad !
Såå kul att du är såpass frisk att du kan blogga lite själv även om din matte gjort det med den äran :)

Anonym sa...

varken ost,lax eller räkor tycker jag ni sa ge katterna,ge de kattmat!
och ger ni räkor hoppas jag de är djupfrysta ,köpta i lösvikt.(de andra ligger i saltlag och det är inte bra för små katter.
vill inte vara otrevlig på nåt vis,men en stor del till problemem skapar vi människor faktiskt själva,genom att ge godbitar för att vara snälla...de vet ju inte varför basco är dålig och jag hoppas ni sagt att han får saker som lax,ost och räkor till vetrinären? det är viktig information..

Smulan, Amanda och deras 2-benta sa...

*svansdansar* Härligt att du mår bra igen!!!

=^.^=

Nodgos

lillies lya sa...

hurrjam, hurrjam, hurrjam HUUUURRRRRJAAAAAAAAM!! Det är så skönt att du är tillbaka!!
nosgos, gottisar, burr, kurr och kramis
M&K

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

Jubeljam och glada jamande tassar, att du är frisk igen Basco, Klappar tassarna.
Hoppas du fortsätter att krya på dig, bloggkompis.

Tass/
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Dui och Deco sa...

Vi är så glada att du är tillbaka!Härligt. Bra att Arwen tar för sig för även om det blir mindre till er så är det ju bra att alla får. Nosbuff