Bascos Blogg

Bascos Blogg

lördag 26 mars 2011

Klev upp med Basco 05.30...

han vaknade och klev ur sin kattbädd, jag studsade ur sängen och följde efter. Han satt och tittade sig omkring en stund sen hoppade han upp i soffan. Bestämde mig för att ge honom lite mat, han åt lite grann och började sen krafsa runt tallriken som att han var klar. Sen blev det toabesök och kiss som resultat. Prövade ge honom resterande mat med gott resultat, han åt upp allt. Sen putsning. Han verkar lite piggare, följde syskonens lek på morgonen, dock inte delaktig men var närvarande. Jag hoppas att jag inte lurar mig själv bara.

En stund senare toabesök igen med nr2.

Han var kall om öronen och jag kände inte för att ta tempen själv på honom så det fick bli lite senare när husse stigit upp. 39,2, inte så högt, så inget vet besök än i alla fall. Vi får avvakta och se hur dagen fortlöper.
Problemet jag känner är att när han kom hem i torsdags var han jättevarm, alstrade värme från hela kroppen men då låg tempen på bara 39,1. Sen när han kännts svalare om öronen har tempen varit högre, så jag vet inte hur mycket jag ska lita på dom yttre faktorerna.

En liten uppdatering.
M

3 kommentarer:

NoOne sa...

Håller tassarna för lillkillen...
♥-e Jam & Kram från oss!!

Anonym sa...

Vi tittar in till Basco då och då och gläds åt små framsteg! Hoppas och tror att att han är på bättringsvägen! Håller alla tassarna!
Kram från Sambo och Roxy

Findus, Isak och Rasmus sa...

Kämpa på, Basco! Vi är glada för att alla små framsteg. Hoppas buset i benen är tillbaka snart och att febern far dit pepparen växer. Kurr och burr.