Bascos Blogg

Bascos Blogg

måndag 28 mars 2011

Helvetetshelgen är över....

nu ser vi framåt igen. Ska ta och ringa någon av veterinärerna idag, vet bara inte vem, den senast behandlande eller den som opererade honom. Får väl bli bägge två misstänker jag. Måste ju få en behandlingsplan på hur vi gör framöver med dosering mm.

Basco mår bra och verkar ha återgått till den normala, glada lilla hårboll som vi alla älskar så mycket. Han äter fortsatt bra, luktar lite på torrisarna men äter dom inte, det är a/d som gäller fortsättningsvis. Vatten får han fortfarande på spruta då han inte återupptagit drickandet själv än. Leker gör han också och tar sina besök ute på balkongen.

Igår när husse åt sushi kom några av dom gamla tendenserna fram igen. Han skulle vara först på laxen som husse gav dom, riktigt krigade för att få något. Liksom han gjorde med mig, klättrade upp för mina ben när det vankades något gott. Man blir så lycklig när man ser honom ta för sig.

Vi har inte lämnat honom för en sekund under hela helgen, men igår gjorde jag en liten utflykt på ett par timmar. Jag deltog nämligen på årsmötet hos Stockholms Katthem och blev invald som ledamot i styrelsen. Jättekul och hoppas jag kommer kunna bidra med en massa. Träffade även många människor där som läst i bloggen och undrade hur det var med Basco. Tydligen besöks den här bloggen ofta på Katthemmet :)
Akutmatte var också där och det var roligt att träffa dig, (jag skriver dig för jag vet att du läser här:)

Var ganska slut i huvudet när jag kom hem och kände att jag behövde sömn för att ladda batterierna tills idag med en massa måsten som ska göras. Här har dammråttorna flyttat ut från hörnen och en himla massa tvätt står och stampar på att bli rena, så det blir till att röja och tvätta för nu tror jag att Basco orkar med att snabeldraken åker fram.

Jag verkar ha problem med att få upp bilder på bloggen just nu, så jag får återkomma med en massa pics på hela kattfamiljen framöver.

M

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt att höra att det går åt rätt håll. Det har varit en riktig prövning dig som matte, men det grejade du bra. Hinner tyvärr inte skriva mer för jag måste till jobbet. Tittar in senare under dagen.
Husse & katter

lillies lya sa...

Vilken härlig uppdatering!!! Jag är så glad för er skull!!!
puss&kram, nosgos och buff
lillie, Maurice & Kajsa

Findus, Isak och Rasmus sa...

Vilken lättnad det är när man börjar "känna igen" sin katt och dess beteende. Att Basco börjar likna sitt vanliga jag var den bästa nyhet vi hört på länge. <3 Kurr och burr.

NoOne sa...

Härligt att det går åt rätt håll ♥...
Grattis till Ledarmot i Sthlm Katthem :)

/Jam & Kram från oss i Vår ☼

Klosterkatterna sa...

Vi är SÅ GLADA att Basco mår bra och att ni tvåbeningar också börjar kunna slappna av! Vardagsliv är nog precis vad ni allihop behöver, få känna att allting är som som vanligt. Härligt med bilder! Och vi fortsätter givetvis att följa kryddkatternas liv i den här bloggen... den tillhör definitivt den dagliga bloggpromenaden för klosterkatterna med mattar!

Nospussar och kramar från sr. Carina, klosterkatternas matte.

Dui och Deco sa...

Så skönt att du mår bättre nu Basco. Nosbuff

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

GRATTIS grattis till er alla för Bascos skull. Man blir så GLAD att det går åt rätt håll.
*GLÄDJETÅRAR*
Vi håller fortfarande tassar och tummar att det hela ska gå bra i fortsättningen.

Många tassekramar/
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Anonym sa...

ja där kan du ha en anledning till matvägrandet: små smakbitar...