Bascos Blogg

Bascos Blogg

fredag 18 mars 2011

Många frågetecken....

Igår fick jag dropp, det togs blodprov och tempkoll. Blodproverna visade lindrigt förhöjda blodvärden, kan bero på uttorkning. Måste kollas upp när jag är frisk. Lymfocyterna ligger lite lågt och kan indikera virussjukdom......

Tempen va hög när jag skrevs in, hela 40,5. Jag var i och för sig rätt stressad och tempen sjönk under dagen.

Lite grann har jag ätit med hjälp av spruta, ville inte äta själv. Vettisen föreslog att jag skulle sättas på dropp idag igen. Pepcid har jag fått för min mage.

Det är oklart vilka problem jag har.

Idag har jag ätit för egen maskin. Rådet var att ge mig den mat jag tycker om och det blev tonfisk i vatten. Jag åt inte så där jättemycket men bara att jag käkade själv gjorde matte glad. Hon säger att det troligen inte blir en tur till till vettisen idag, dels för att jag blir så stressad av att åka dit. Hon vill avvakta lite med hur materiet funkar här hemma först. Jag verkar lite piggare nu på morgonen och vi får hoppas att saker och ting vänder, snabbt. Matte som redan har magproblem kommer ju få magsår av det här. Om jag ändå kunde prata och berätta vad som känns fel.

Vi hinner inte och orkar inte just nu vara inne på andra kattsidor och följa mina kattkompisars äventyr, hoppas ni har förståelse för det.

Håll tassarna nu!

B

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vi fortsätter att tänka på dig kompis, tänk inte på annat än att bli frisk.
*tröstartass*

NoOne sa...

Håller tassarna här för dig & bry dg inte om att tassa utan ta hand om dig/er nu...
Klart att vi fattar den tassen!!!

/ NosePûssar från oss

Dui och Deco sa...

Det viktigaste nu är att du blir frisk. Vi håller tassarna för fullt och skickar spinnhealing. Nosbuff

Findus, Isak och Rasmus sa...

Ååå, nu håller vi tassarna allt vi kan för att det blir en vändning till det bättre under helgen! *håller hårt* Visst förstår vi att ni inte har tid med andras bloggar nu. Ta det lugnt och tänk bara på er själva tills Basco är bra igen. Kurr och burr.

Max och Måns sa...

Skönt att det är lite bättre!
Vi håller alla tassar.
Krya på dig kompis!